Yusran & Shafinaz Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, February 12, 2009

Satu Percubaan

Alhamdulillah syukur kepada Allah kerana masih beri peluang untuk aku terus hidup dan menikmati hidup yang hanya di beri SEKALI je peluang utk di alam ini..di zaman ekonomi meleset ni mmg la kebanyakkan org bukan sahaja di malaysia tp di seluruh dunia mengalami tekanan dan krisis ekonomi yg agak teruk..sbb tu la sebagai langkah berjaga2 dan utk masa depan aku skrg mencuba menjadikan pertanian dan perikanan sebagai sumber pendapatan tambahan..skrg dalam proses planning dan mengumpul bahan2..dah lama memang aku teringin sgt nak buat kolam ikan atau ternakan ikan lam sangkar so skrg ada peluang apa kata aku cuba je..kebetulan kebun bapa mertua aku meliputi kawasan lombong jadi boleh la aku cuba..tp utk permulaan skopnya kecil sajalah maybe lam 4 kolam seluas 10x10 kaki persegi utk ikan talapia merah memandangkan permintaan utk ikan ini agak ok dan bukan bermusim..bagi aku tak dapat jual dapat makan2 ngan ahli keluarga pun dah kira satu kepuasan yg penting dpt belajar cara nak ternak ikan lam sangkar ini..dan ada sebuah kolam tanah kat kebun abah ni aku nak masukkan keli..hopefully projek ni berjalan dengan baik..insyaallah org cakap kalau berbudi ngan sumber alam yang Allah kasi ni tak rugi yang penting kesungguhan dan keikhlasan dalam melakukan pekerjaan tersebut..thanks for my family terutamanya isteri tercinta yg sgt supportive..

2 comments:

ina said...

chaiyok2 yan! gud luck!! hope projek yan berjaya!!

yusr@n said...

nak tambah ahli keluarga kena la tambah income ina hehe yan try je kalau tak cuba mana nak tau kan..