Yusran & Shafinaz Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Friday, January 8, 2010

Salam Tahun Baru 2010

Salam semua selamat tahun baru 2010..tahun ni aku buka akaun dengan mc 2 hari 1hb dan 2hb sebab kaki ku bengkak lagi..gout le hehe permulaan yg agak kurang baik tp nak buat mcm mana kesihatan diri lebih penting..actually 31hb 12 tu dh mc tapi aku cancel sbb rasa kaki dah ok..tup2 on the way balik aku lost balance masa bawa motor terpaksa la tahan kaki..nak jadi cerita jatuh belah kaki yg sakit sbb tu la keesokkannya bengkak balik..tp so far alhamdulillah dah ok skit minggu ni aku dapat keje penuh seminggu..ptg@malam ni balik ipoh esok pas my wife balik keje nak gerak ke kl..ada kenduri anak pak ngah kat klang..2 beradik kenduri sekali hehe pasni xde la kenduri kawin umah pak ngah sbb semua 3 org anaknya dah kawin hehe umah family aku stil 5 kenduri boleh buat hehe abg jj ngan idah xtau la sape dulu hehe tgk2 nana dulu hahaha baru ni ayah masuk wad lg sbb penat skrg dh ok skit..maybe selasa ni kak ct balik bawa ayah check up kt hospital baling..semoga ayah cepat sembuh..setiap tahun xde ape yg rasa special bagi aku bila tahun baru dtg..yg ada dlm kepala otak aku ialah umur makin meningkat dan performance juga kena meningkat termasuk ibadah,sahsiah,kewangan,personaliti diri dan lain2 semua perlu ditingkatkan..itu je azam aku tiap2 tahun..nak celebrate2 ni sorry la mmg xde minat dr sejak kecil..bagi aku hiburan dan percikan bunga api tu seperti melekakan manusia dari mengingati segala kelemahan dan kekurangan diri yg perlu mereka memperbaiki pada tahun ni..sebaliknya hiburan terus melalaikan anak bangsa malaysia..sepatutnya sambutan tahun baru perlu diterapkan dengan perkara2 yang boleh menginsafi diri dan muhasabah diri..seperti membaca yasin dan mendengar kuliah2 agama atau motivasi supaya jatidiri kita sebagai manusia yang berakhlak dan beriman dapat ditingkatkan..tengok sajalah pada sambutan tahun baru di kuala lumpur 68 pasangan bukan muhrim ditangkap dihotel2..sgt memalukan sebagai rakyat malaysia yang nk bergerak ke arah negara maju tp segelintir rakyat masih mundur dari segi akal fikiran..renung2kanlah..muhasabah la diri kita supaya kita dapat menjadi insan yang cemerlang,gemilang dan terbilang hehe dan yg penting bukan saja utk diri sendiri tapi dapat membantu ahli keluarga,saudara mara dan kawan2 kita yang lain..insyaallah.

1 comment:

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)